Even de handrem er op! - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Henk Berk - WaarBenJij.nu Even de handrem er op! - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Henk Berk - WaarBenJij.nu

Even de handrem er op!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

25 Mei 2009 | Spanje, Frómista

Meteen duidelijkheid over de titel.
DE KINDEREN KOMEN!!!!
We zijn de gelukkigste ouders van de wereld, het lijkt ons helemaal te gek de ervaringen voor even met ze te delen. Sara, Simon en Marieke komen zaterdag met het vliegtuig naar Santander, en huren daar een auto om naar ons toe te komen. Dan lopen we samen 2 dagen, en roept voor hun het werk weer. We verheugen ons er erg op. We gaan hierdoor wel wat langzamer de komende week. Ook dat heeft een goede kant. Vandaag hebben we maar 15 km. gelopen. Dit betekend dat je na de meute vertrekt, en het gevoel hebt dat je alleen loopt, niemand om je heen. De omgeving is sterk veranderd, gisteren de laatste heuvel beklommen, de komende week is het vlak lopen. De vergezichten zijn adembenemend, de vogels die je ziet en hoort zijn vaak onbekend, de ooievaars hebben in ieder dorp de kerk bezet, vaak met meerdere op iedere hoek van de toren. De koekoek heeft zich voor het eerst ook laten zien, achternagezeten door een klein vogeltje dat mogelijk niet wilde dat zijn nest onderverhuurt werd.
We blijven genieten van de tapa´s, de pelgrimsmaaltijden zijn vaak erg weinig, en kunnen in je holle kies. Als we in de loop van de middag aan de tapa´s gaan voldoet het echter.
De weersomstandigheden zijn weer veranderd, overdag goed loopweer met een dun zonnetje, na 16.00 uur zware regen, onweer, en vannacht hagelstenen als koekoekseieren. Vanmorgen lagen ze nog in hopen langs de weg, heel wat tuintjes hebben flink schade. De vriendelijkheid blijft, zwaaiende en toeterende mensen, het hola, en buenos dias en bon camino hoor je iedere 5 minuten. Je blijft ook mensen zien die nagenoeg geen voet meer voor de andere kunnen zetten, vandaag nog liep een dame te "schravelen" die een taxi zocht, mogelijk einde verhaal.
Tot de volgende keer, nog 413 km tot Santiago de Compostella.

• 25 Mei 2009 - 16:57

Lot:

Nog even voor ik ga fitnessen een reactie op jullie bericht.
    Wat prachtig om een stuk van de tocht met jullie kinderen te kunnen lopen, een stuk van de reis delen lijkt me prachtig.
    Geneit, geniet, geniet volop van deze dagen en daarna weer verder voor de laatste paar honderd km. "een eitje"
    Soms terug lezende heb ik het gevoel dat ik er bijna de hele reis bij ben geweest.
    bon camino!

Liefs Lot

• 25 Mei 2009 - 17:13

Neef Piet:

(Tante) Gemmie en Henk,
    De kaart is aangekomen, wat ontzettend leuk. Ons Eef was er kei blij mee. Marlie is inmiddels weer op de Rossecker gearriveerd. Ons Eef moet nog een paar daagjes in het Elkerliek blijven om te leren drinken en aan te sterken. Maar eind van de week verwacht ik dat ze wel op 5768HK10 gearriveerd is. Groeten,
    Marlie, Piet en Eef

• 25 Mei 2009 - 18:40

Margriet:

Wat heerlijk dat de kinderen komen. Wat zullen jullie elkaar veel te vertellen hebben! En ja, die tapa's brengen jullie vast wel gezond en wel naar het einde van de reis. Veel plezier dit weekend. Lieve groet ook van Rinus.

• 25 Mei 2009 - 19:01

Mariekli :

vanuit een puffend heet buro aan het eind van een hittedag lees ik met genoegen jullie dagverslag.
    Even je liefste eigen volk bij je hebben is tijdens zo`n reis, naast de dagelijkse tapas, waarschijnlijk extra doping! Geniet met zijn 5-en;)
    Wij maken ons hier klaar voor de dorp-happening van het jaar. Er is een zirkus in ons plaatsje en de hele school is er bij betrokken. Ze staan aan het eind van de straat op het veld dus we voelen ons zelf een beetje artiesten.

Voor jullie is op dit moment mijn applaus: Hou vol, maar houd vooral de dagelijkse ervaringen in je hoofd vast,voor jullie het weten zijn die laatste 413 km. voorbij!!!
    adios amigos

• 27 Mei 2009 - 11:06

Stieneke En Huub:

Ha lieve mensen,
    Wat een bijzondere reisverslagen. Ik loop zo mee. De koekoek komt ook hier dagelijks verslag uitbrengen (volgens mij vliegt hij op en neer met de berichten). En komend weekend is hij vast en zeker ook bij het Pinksterweekend. Wij nemen uit armoe dit jaar de geitenkaas en de olijven mee, maar hopen stiekem op lekkere Spaanse olijven en tapas (van de koekoek). Veel genoegen met het wandelen met Sarah, Siem en Marieke. We denken zeker aan jullie als we de heuveltjes rondom Epen bestormen.
    Liefs Stieneke en Huub

• 27 Mei 2009 - 11:06

Stieneke En Huub:

Ha lieve mensen,
    Liefs Stieneke en Huub

• 27 Mei 2009 - 19:36

Lieve En Patricia:

We genieten van jullie verhalen en kunnen ons jullie aan de tapas beeldig voorstellen.
    Ook hier bij ons in het verre Antwerpen hebben we een flinke storm gehad met heel wat schade aan moeder natuur.
    Onze vakantie is ook bijna in zicht. geinspireerd door zoveel fitheid gaan we ons aan fietsen in la douce France wagen. We nemen de mountainbikes mee naar juist ja la source. Als we met onze voorbereidingen bezig zijn sluipen jullie telkens opnieuw in onze gedachten.
    Wat een geweldige uitdaging 3 maanden stappen. Heel erg boedhistisch ook, het gaat immers om de weg er naar toe en niet het doel op zich.
    Geniet met volle teugen zoals jullie dat kunnen en wij genieten er hier mee van.
    Dikke zoen van ons,

Lieve en Patricia

• 27 Mei 2009 - 20:19

Maria:

't Völlekske kömt!!

Bij het lezen van dit stukje moest ik meteen aan jullie moeder denken Gemmie. Zei was altijd geinteresserd hoe het ging met ons völlekske en nu komt jullie völlekske naar jullie toe.
    Ik kan me jullie gevoel helemaal voorstellen. Geniet ervan en wij horen weer graag de ervaringen.

Kus Maria

• 28 Mei 2009 - 11:20

Leo Lucassen:

Lieve Henk en Gemmie,

Ik ontdek jullie wandeldagboek nu pas! Erg leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Wat een geweldig idee om zo'n wandeltocht te maken! Dat biedt genoeg herinneringen om de komende decennia probleemloos door te komen, zou ik zo denken. Wij armzalige achterblijvers lopen slechts onze dagelijkse rondjes in de tredmolen. Enig lichtpuntje is het komende Pinksterweekend, met als schaduwzijde natuurlijk jullie afwezigheid. We gaan ons best doen om er toch iets van te maken, maar mee zal het niet vallen. Overigens nodigen wij jullie bij deze alvast uit voor ons gezamenlijk (Emma, Marie en ik) verjaardagsfeestje op zondag 19 juli. Ik ga deze site van nu af bijhouden en meld we binnenkort wel weer.

Veel liefs,

Leo

• 29 Mei 2009 - 09:41

Piet:

Hoi Henk en Gemmie
    We krijgen hier (op het werk) net jullie kaart binnen. Als ik de foto's zie van die mooi kathedralen en vergezichten krijg ik meteen zin om in de auto te springen en naar Spanje te rijden. Het mooie weer hier helpt daar ook wel aan mee. Dit terwijl ik toch net vakantie gehad heb. Zo te lezen gaat het prima met jullie, dat is goed om te weten. En het proza blijft ook goed. Nou, eerst genieten van het gezelschap van de kinderen, en dan de laatste loodjes zou ik zo zeggen. Groeten van Piet en het team.