Nog een keer de schoenen aan! - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Henk Berk - WaarBenJij.nu Nog een keer de schoenen aan! - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Henk Berk - WaarBenJij.nu

Nog een keer de schoenen aan!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

11 Juni 2009 | Spanje, Pedrouzo

De dag voor de finish! We zijn er bijna, nog 19 km. Gisteren en vandaag hebben we 74 km overbrugd om morgen het laatste stukje op ons gemak te kunnen lopen. Gisteren was dit in de stromende regen, vandaag met zonneschijn. De omgeving is prachtig, nauwe weggetjes door kleine dorpjes waar je wat honden , katten en een verdwaalde koe ziet, Eucaliptus bossen met heerlijke geuren, de eerste palmbomen en cactussen. We genieten weer volop al zeggen de lijven dat het onderhand genoeg geweest is. Met name vandaag hebben onze voeten een opdonder gehad. Waren we al bijna 2 maanden blarenvrij, vandaag hebben de hakken weer laten merken dat ze kwetsbaar zijn!
Santiago komt erg dicht bij. We hopen dat we morgen de mis bij kunnen wonen, en als we op tijd onze compastello kunnen halen worden we zelfs afgeroepen omdat we de tocht vanuit Sant Jean Pied de Port gelopen hebben, vergeten ze nog de 1000 km ervoor!
Gelukkig zijn de weersvoorspellingen goed, en lopen we in de zon de stad binnen.
Nog een keer de schoenen aan, nog een keer de rugzak om, nog een keer de vuile en stinkende kleren aan, nog een keer vechten om een bedje, nog een keer een pelgrimsmenu, nog een keer .......

  • 11 Juni 2009 - 16:03

    Lot:

    Van mij nog een keer een zet 'm op!, nog een keer geniet, nog een keer kanjers!!!
    Ik denk dat jullie met tranen in de ogen de kathedraal binnen lopen. De tocht volbracht, moe, aangedaan en blij.Wij, het thuisfront zouden er moeten kunnen staan met z'n allen om jullie te begraven onder de bloemen, maar helaas............. jullie zijn te ver weggelopen.
    Gem en Henk, denk ons allemaal in een erehaag voor de katedraal, juichend en roepend chapeau, chapeau !!! en gooiend met bloemen want ik weet zeker met z'n allen zijn we verrekte trots op jullie en ik hoop en verwacht jullie ook op jezelf.


  • 11 Juni 2009 - 16:31

    Annemie En Mart:

    Ja hoor, wij staan mee voorop in die denkbeeldige erehaag van Lot.Wat zal dat een mooi moment zijn als je je naam hoort schallen door de kathedraal!Ga maar gerust staan en steek je armen maar in de lucht zodat iedereen kan zien dat jullie die mensen zijn die bij die namen en bij die prestatie
    horen!!
    Geweldig!
    Kus en 'n dikke knuffel

  • 11 Juni 2009 - 16:39

    May Verboogen:

    Beste Gemmie en Henk,
    Zet hem op met de laatste LOODJES!
    Ik heb erg veel bewondering voor jullie prestatie. Boeiend om jullie verhalen te volgen en op die manier een beetje mee te reizen.
    Geniet van jullie einddoel "Santiago de Compastello" en een goede terugreis naar Nederland...
    Groetjes,
    May

  • 11 Juni 2009 - 16:54

    Sjaak Berkvens:

    Ook ik sluit me aan bij de denkbeeldige erehaag van Lot, Annemie en Mart. Jullie mogen bere trots op je zelf zijn want jullie hebben een topprestatie geleverd.
    Geniet van de "Finale".
    Maak er een mooie dag van.
    Sjaak.

  • 11 Juni 2009 - 17:19

    Kliniek 2:

    Elke keer lezen we jullie verhalen voor respect!! We wensen jullie heel veel succes met de laatste loodjes en tot snel.

    Kliniek 2

  • 11 Juni 2009 - 18:51

    Sytze:

    best aardige henk en gemmy. wij zeggen nu al WAUW, wat een kasnjerrs zijn jullie. Wij allen hebben respect voor jullie prestatie. Geniet morgen van jullie laatste run.
    ps, pas op dat je niet net voor de streep....
    sytze

  • 11 Juni 2009 - 19:02

    (nicht) Mariekli:

    lieve knappe, volhoudende, kilometervretende, glorieuze ome Henk en tante Gem!

    nog een keer een laatste hiep! hiep! hiep!, knap, knap, knap, respekt, respekt, respekt en een buiging van mij. Geniet morgen van die laatste etappe. Ik denk aan mijn laatste avonden van de avondvierdaagse vroeger; Juichende mensen langs de weg, bosje duizendschoon en gladiolen en natuurlijk een ijsje na het halen van de eindstreep.....
    Een muggescheet in vergelijking bij jullie 3 maanden....en de juichende mensen zijn allemaal thuis.

    Tja dan zit ook dat wat intensievere kontakt met jullie erop, jammer. Jullie Verslagen waren voor mij ook een welkome en graag gelezene afwisseling in de
    gebeurtenissen van alle dag.
    Lieve allebij, ook nog een goede laatste etappe door lucht naar Eindhoven en daar een warm welkom met jullie liefsten.
    lieve groet
    Marieke

  • 11 Juni 2009 - 19:04

    (nicht) Mariekli:

    .. natuurlijjk sta ik ook in de erehaag bij ons mam, annemmie & mart en sjaak
    Marieke

  • 11 Juni 2009 - 19:30

    (nicht) Mariekli:

    .. natuurlijjk sta ik ook in de erehaag bij ons mam, annemmie & mart en sjaak
    Marieke

  • 11 Juni 2009 - 19:55

    Frans:

    Mensen ik ken jullie niet, maar de verhalen zoveel tebeter als oud-Santiago-pelgrim. Laat jullie pelgrimage nog lang dooorgaan, want die eindigt echt niet in Santiago!Ik liep de tocht in 2007 en ik 'loop' nog steeds door.
    Heel veel devotie in Santiago. Ultrea!

  • 11 Juni 2009 - 20:23

    Floor:

    en stiekum lees ik thuis het eind. Maar ik sta ook in de ere haag van tante lot, papa, mama, sjaak en marieke. En toon zegt dat ie ook wel mee komt, nemen we ties denkbeeldig ook mee
    liefs floor

  • 11 Juni 2009 - 20:41

    Maria:

    Wat is hier nog aan toe te voegen: Een veld gladiolen en ik sluit me maar al te graag aan bij jou familie.

    Kus Maria


  • 12 Juni 2009 - 08:00

    Aranea:

    Mosschien ondertussen al binnen, knappe prestatie hoor! Genier nog even van het mooie Spanje en daarna vlug naar het oude vertrouwde Weert met een dijk van een ervaring rijker!

    Liefs Aranea

  • 12 Juni 2009 - 09:02

    Lot:

    Voor als je straks binnen loopt:
    GEFELICITEERD,PROFICIAT, CONGRATULATIONS, HOLA, HOLA, BUONES,DIAS, ..............ik doe het jullie niet na

    En voor daarna:

    Thuiskoms in junie

    My are tintel en my longe hyg
    om weer die hollandse lugt in te suig.

    As ek my oë teen de skittering sluit
    sie ek skielyk Holland-groengeruit
    die nette akkers, en egalig grou
    die lae lug, pophuisies rooi en blou
    'n skuit schuif deur die weiland, langs die sluis
    kantel die wydsbeen meul se skuwe kruis,
    bont koeie meimer weelderig in die gras
    en eendepaartjies dobber op die plas
    kerktorings prik die effe horison
    'n perd buk na die klaver
    Holland:
    'n helder lasprent sorgsaam uitgesoek,
    reghoekig, ewewydig, vak aan vak
    gemeet, geplan gepas en ingeplak

    Een prachtig beeld van Elisabeth, een tikje aangepast door mij


  • 12 Juni 2009 - 10:50

    Hilde :

    Knap gedaan jongens, drink er een lekker flesje druivensap op.

  • 12 Juni 2009 - 15:13

    Nicht Hanneke:

    ook ik stond in de erehaag. zagen jullie me met die enorme bos pioenrozen, vanochtend nog op de markt gekocht. het lekkere stukje hollandse kaas met het bruine brood onder mijn andere arm. ik ben supertrots op mijn superjonge superfitte, superstoere supertante en superoom !!!
    Een goee terugreis !
    liefs en een groot applaus nicht hanneke

  • 12 Juni 2009 - 15:19

    Charles:

    Op dit moment, 12 augustus 17.15 kan het niet anders zijn dan dat jullie de eindstreep gehaald hebben. FANSASTISCH!!!! VAN HARTE PROFICIAT!!!!!
    Na 3 jaar voorbereiding de moeite waard toch???
    Geniet er van en goede reis terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Een pelgrimage van Vezelay naar Santiago de Compostela. Ongeveer 1800 kilometer die we in 3 maanden willen lopen. Een uitdaging. S'morgens niet weten waar je s'avonds slaapt, niet weten of je onderweg iets te eten kunt kopen. Ontmoetingen, ontberingen en onthaasting.

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 743
Totaal aantal bezoekers 67446

Voorgaande reizen:

01 April 2009 - 30 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: