Als gebochelden in het land van Notre Dame. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Henk Berk - WaarBenJij.nu Als gebochelden in het land van Notre Dame. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Henk Berk - WaarBenJij.nu

Als gebochelden in het land van Notre Dame.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

25 April 2009 | Frankrijk, Parijs

Altijd grappig als je mensen ziet met een rugzak en daar een pocho overheen. Vandaag voor het eerst sinds lang praktisch de hele dag regen gehad. Desondanks toch 24 prachtige kilometers afgelegd. De hitte van de afgelopen dagen waren we snel vergeten. Eergisteren ons record gebroken.... 37 kilometer, ondanks een temperatuur van 25plus. Soms kun je niet anders omdat er geen slaapplekken te vinden zijn. Afgelopen nacht geslapen in een pelgrimsonderkomen, waar we vanmorgen vertrokken na eerst samen met Pascal onze medereiziger en het beheerdersechtpaar het "ultrea lied" gezongen te hebben. Noem me een watje, maar het deed me wat. Onze kennis van de franse taal gaat met sprongen vooruit. Vooral na een paar glazen wijn neemt het zelfvertrouwen toe zo ook het gevoel voor humor.
Vanavond hebben we een afspraak met Katrien en Peer, we kijken er geweldig naar uit.
Omdat het ons nog steeds niet lukt om foto`s op dit blog te zetten vind je een website van iemand anders. Onder het kopje "fovorieten" zul je, na enig zoekwerk een aantal foto`s van ons vinden. Tot de volgende keer.
http://www.bloggen.be/scali_tevoet/

En, Gerdine, volhouden je kunt het. Nicht Hanneke, wandel ze.

  • 25 April 2009 - 16:13

    Sjaak Berkvens:

    Hoi Gemmie en Henk
    Uit jullie berichtjes maak ik op dat jullie goed op weg zijn en dat het jullie zowel lichamelijk als mentaal voor de wind gaat. Dagetappes van 25 km of meer is niet mis. Buitengewoon zelfs. Ga zo door. Leuk om te lezen dat de contacten onderweg als prettig ervaren worden.
    Ik blijf jullie "volgen" en zal zo nu en dan ook wat van me laten horen.
    Au revoir.
    Sjaak.

  • 25 April 2009 - 16:24

    Lot:

    Ja, ja, ik blijf jullie volgen (heb ook alle tijd als pensionado)
    Wat zal het leuk zijn Katrien en Peer te ontmoeten, kun je aan eigen volk je verhaal ook eens kwijt.
    Hier blijft de lente nog regeren, hoewel het vanavond wat dicht trekt en de wind wat opsteekt, een regenbuitje zou mijn tuin ook wel goed doen, maar mijn tuin heeft dat het liefste 's nachts.
    Lieverds blijf met al de humor die in jullie zit je pad belopen liefs van mij.

    En weer voor onderweg van Elisabeth:

    Uitsig op die kade

    Nouliks vertolkbaar wat hulle mij vertel,
    spreeus,eksters,meeue,eende, kraaie, al
    die ywerige dagloners van de wal,
    die reier so afgetrokke opgestel.

    Ek mis mijself steeds minder. Ek bedoel:
    as steeds meer buitedinge mij gaan boei
    dan sintels van inwendige gevoel
    tintel dit of ek selfafstotend groei.

    Vermindering neem waarneembaar toe. Ek hoop
    om te voldoen aan omgekeerde bloei
    en leeg genoeg te loop om vol te loop
    met wat vanuit hierbuite binnevloei

  • 25 April 2009 - 21:49

    Ron:

    Hallo pelgrims
    Wat is het toch leuk jullie berichten telkens te lezen Ben enkele ,.2 dagen bij Lot geweest,erg gezellig vooral de tusendoortjes.Kleine gedichtjes,prachtige muziek,en prachtig weer.
    We hebben een heerlijke lente,genieten erg van ons mooie huis,en de tuin,waar op de kale plekken van de bouw weer gras begint te groeien.
    Heerlijk voor jullie om nu een stuk op te lopen met Katrien en Peer,We horen het graag.
    Kus voor jullie beiden
    Ron.


  • 25 April 2009 - 23:40

    De Nachtzuster:

    Lieve mensen,
    Wat ben ik trots op jullie, om zo al die kilometers aan elkaar te rijgen. Door de foto's een extra indruk, zelfs een klein traantje.
    Ja, ja voor ons heeft het gewone leven weer zijn intrede gedaan na een heerlijke voorjaarsvakantie. Berlijn is erg mooi, zeker iets om samen op terug te gaan.
    Geniet van jullie bezoek.

    Kus Maria

  • 26 April 2009 - 08:21

    OnsSaar:

    Dat enige zoekwerk nar de foto's van Pascal ben ik maar gestaakt.. Vond er een mar die ws heel wazig... Jammer!
    Hier alles ok.. de eerste strandfeesten zijn inmiddels weer een feit... Al zit het weer hier ook wat tegen... niet dat ik dan in een poncho ga lopen, hoor... ik ben geen ....!!
    Lieve mensen, Gas er op!!

  • 26 April 2009 - 08:26

    OnsSaar:

    Dat enige zoekwerk nar de foto's van Pascal ben ik maar gestaakt.. Vond er een mar die ws heel wazig... Jammer!
    Hier alles ok.. de eerste strandfeesten zijn inmiddels weer een feit... Al zit het weer hier ook wat tegen... niet dat ik dan in een poncho ga lopen, hoor... ik ben geen ....!!
    Lieve mensen, Gas er op!!

  • 26 April 2009 - 08:26

    OnsSaar:

    Dat enige zoekwerk nar de foto's van Pascal ben ik maar gestaakt.. Vond er een mar die ws heel wazig... Jammer!
    Hier alles ok.. de eerste strandfeesten zijn inmiddels weer een feit... Al zit het weer hier ook wat tegen... niet dat ik dan in een poncho ga lopen, hoor... ik ben geen ....!!
    Lieve mensen, Gas er op!!

  • 26 April 2009 - 08:27

    OnsSaar:

    Sorry.. Dom Dom... had niet in de gaten dat hij er al op stond...

  • 26 April 2009 - 09:08

    Marianne:

    Ik geniet van jullie reisverslag en nu ik de foto's gevonden heb, nog meer. Deze Pascal maakt erg mooie foto's.
    Hou vol en ga vooral zo door.

  • 26 April 2009 - 09:11

    Annemie:

    Ha lief mensen,
    Dat is geen lopen meer, das snelwandelen!
    Maar aan de foto's te zien lijden jullie er weinig van. Leuk om jullie in de wandelomgeving te zien.
    Wij komen jullie een eindje tegemoet; we gaan een weekje met Katja en Dominique naar La Touche (Tours) om te klussen en te lummelen.Gelukkig hebben wij een tolk bij!
    Blijf genieten!Ook groet van Mart. Kusje

  • 26 April 2009 - 09:59

    Maria En Han:

    Lieve Gemmie en Henk,

    Heerlijk lijkt het me zo te lopen en ieder moment bewust te kunnen beleven. Leuk dat jullie Katrien en Peer ontmoeten; doe ze maar de groetjes. Wij genieten erg van het mooie lenteweer en ons landgoed. Gisteren bij Hanneke en Paul geweest die druk zijn met de aanbouw van een serre. Bij Stieneke en Huub is de windmolen geinstalleerd; inzet van energie op allerlei manieren.
    Han bereidt zich voor op haar sabbatical en wij samen op de Indiareis. Zelf overweeg ik wat te doen met mijn baan omdat ik opnieuw een foute baas heb getroffen. Shit happens. Een goeie reis verder gewenst.

    zoen Maria en Han

  • 26 April 2009 - 21:32

    Yvonne En Ruud:

    Hallo, heb genoten van jullie (Pascal's) foto's, ik krijg jeuk aan m,n voeten ! Zou graag beginnen aan mijn pelgrimage, maar ik moet nog een paar jaartjes wachten. Maar dan kunnen jullie mijn verslag volgen...... Ik laat het tzt weten wanneer ik vanaf Maastricht vertrek.
    gr.Ruud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Een pelgrimage van Vezelay naar Santiago de Compostela. Ongeveer 1800 kilometer die we in 3 maanden willen lopen. Een uitdaging. S'morgens niet weten waar je s'avonds slaapt, niet weten of je onderweg iets te eten kunt kopen. Ontmoetingen, ontberingen en onthaasting.

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 67492

Voorgaande reizen:

01 April 2009 - 30 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: