Kaasje voor Piet Paulesma. - Reisverslag uit Pellegrue, Frankrijk van Henk Berk - WaarBenJij.nu Kaasje voor Piet Paulesma. - Reisverslag uit Pellegrue, Frankrijk van Henk Berk - WaarBenJij.nu

Kaasje voor Piet Paulesma.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

29 April 2009 | Frankrijk, Pellegrue

Het blijft uitstekend gaan. Enkel het weer zit iets tegen. De laatste dagen veel regen gehad, de verwachtingen worden beter, tegen het einde van de week weer zonneschijn. De streek is sterk veranderd, ineens zitten we in het zuiden, de huizen, de bomen en planten, en de gastvrijheid van de mensen. We maken mooie dingen mee, een tablet chocolade die door een dame uit het raam gegooid wordt uit bewondering voor "de pellerins", een uitnodiging voor een kop koffie onderweg bij een praatgrage dame. Gisteren hebben we, door de stromende regen een erg zware etappe gehad van bijna 38 km. Hierdoor helemaal kapot aangekomen en vandaag besloten 20 km te lopen om de voeten wat rust te gunnen. Dadelijk een warme douche en we kunnen de rest van de middag heerlijk ontspannen. We logeren de laatste week steeds meer in gites, die speciaal voor pelgrims bedoelt zijn. Je kunt hier koken, je wasje doen en slapen, en je ontmoet andere pelgrims.
Tot zover het verslag, en om met de woorden van Piet Paulisma te spreken: oet morn.

• 29 April 2009 - 19:37

Sies:

Kus..

• 30 April 2009 - 07:32

Lieve En Patricia:

Hallo trotters,
    Blij dat jullie er duidelijk heel erg van genieten van jullie tocht en het contact met de lokale mensen. En ja die regen het maakt het wel minder stoffig hé! Dikke kussen van jullie vriendinnen uit het verre België!

• 30 April 2009 - 07:38

Lot:

lieverds,

Met mie vlaggetje, me hoedje en me toeter.
    oranje bove.......

Wat jammer dat het zoveel regent, maar vanaf morgen wordt dat mei-regen en Gem je weet 't daar word je groot van......
    Ja, natuurlijk komen er naast het lopen ook huishoudelijke taken om de hoek kijken, had ik niet zo bij stil gestaan. Misschien wel goed anders zou je het over 2 maanden helemaal vergeten zijn.

van Schagen schreef over de regen een paar prachtige regeltjes, misschien vrolijkt het je op tijdens regendagen.

de druppel
    die over de glasruit kroop
    stortte plotseling weg

regen regende
    toen kwam iets aansukkelen
    een nat poesje

liefs Lot

• 30 April 2009 - 11:42

Audrey:

Haa Gemmie en Henk,
    Je zou spontaan wandelzin krijgen als je de verhalen zo leest en zeker bij zie foto's:
    Wa skon, wa skon!!!!
    Geniet ervan en tot de volgende keer!!!!
    Groetejs Audrey

• 02 Mei 2009 - 10:16

Sjaak Berkvens:

Hoi Gemmie en Henk,
    Hopenlijk hebben ze in Frankrijk een betere weerman dan onze Piet Paulesma want die zit er nogal eens langs. Voor hier zou hij nu wel gelijk gehad hebben. Wij hebben prachtig zomerweer voor zolang het duurt. Er schijnt nl een "regengebied" aan te komen. Voor de boeren en burgertuintjes zou dit overigens geen kwaad kunnen. Die kunnen wel wat water gebruiken. Maar ik begrijp dat jullie daar niet opzitten te wachten. Al geeft een buitje op zijn tijd wel wat vekoeling en je kunt, als je wilt, een douche uitsparen. Lekker koud hé. Zo genoeg over het weer.Hier bij ons gaat alles z'n gangetje. We zijn niet ontevreden. Ook al hebben we , net als jullie, nog een (lange) weg te gaan. Jullie begrijpen wel wat ik bedoel. Maar wij houden, net al jullie, de moed en de gang erin. Petje af voor prestatie tot nu toe. Ga zo door dan komt alles goed zullen we maar zeggen.
    Loop ze.

• 02 Mei 2009 - 18:22

Nicht Lonneke :

Vaak aan jullie gedacht toen ik met Gerdy een weekendje aan het wandelen was.
    Hoe laat beginnen jullie meestal met lopen 's morgens en hoeveel uren lopen jullie dan? Is het moeilijk om een slaapplek te vinden? Koken jullie vaak zelf?

• 03 Mei 2009 - 09:29

Toon En Pietenel:

Wat raar dat jullie zo ver weg zijn en door deze site eigenlijk toch dicht bij. Als je gewoon thuis was gebleven hadden we minder van elkaar geweten dan nu hou vol en bedenk na regen komt zonneschijn.

groet

Toon

• 03 Mei 2009 - 18:06

Annemie En Mart:

Ha Gem en Henk.
    Zelf net terug uit Frankrijk lezen we jullie berichtje. Jammer van de regen, maar zoals ons moeder altijd zei: "Van meiregens ga je groeien". Voor ons zijn zijn julie al uitgegroeid tot kanjers en dat ligt niet alleen aan de meiregen. Succes verder en hou er de moed maar in.
    liefs Mart en Annemie.

• 03 Mei 2009 - 18:36

Susan En Peter:

Hallo Henk en Gemmie,

Leuk om jullie verhalen te lezen en bewondering voor de afstanden die jullie dagelijks wandelen. Maar ook heerlijk om te lezen hoe jullie genieten van de mooie tocht en de gastvrijheid.
    In iedergeval wensen wij jullie nog veel plezeier en een goede reis 'bon courage!'.