Stormschade - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Henk Berk - WaarBenJij.nu Stormschade - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Henk Berk - WaarBenJij.nu

Stormschade

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

04 Mei 2009 | Frankrijk, Parijs

De dagen rijgen zich gestaag aaneen. We maken geweldige vorderingen, zowel qua afstand, qua belevenissen, als het "samenzijn". We maken van alles mee. Geweldige gastvrijheid, maar ook genaaid worden door een 84 jaar oud vrouwtje die ons veel te veel rekende voor een overnachting terwijl we geen keus hadden. Maar alla. Verder moeten we de laatste dagen nogal eens de route verleggen. We lopen nu door les Landes waar een storm de pijnboombossen gegeseld heeft. Dit wel zo erg dat sommige paden niet meer toegankelijk zijn en we dus verplicht zijn om over autowegen om te lopen. Dit vergt een extra inspanning. Desondanks zitten we, blessurevrij, voor op schema en hopen we over 6 dagen in St. Pied de Port aan te komen waarna we de grens over steken. Het weer wordt steeds beter, de laatste twee dagen hebben we watervrij kunnen lopen. We overnachten de laatste tijd veel in pelgrimsonderkomens, lekker rustig en goedkoop. Onze dag begint om 07.00 uur, inpakken ontbijten en de weg op, kilometers maken. Meestal zijn we rond 16.00 uur op de plek van bestemming, douchen wasje doen en eten; Als het lukt eten we tussen de middag warm, gezellig tussen het werkvolk. Rond 21.00 uur liggen we in bed. Klinkt spartaans maar we ervaren het als de mooiste tijd van ons leven.

• 04 Mei 2009 - 19:28

Marcel & Ilse:

Super, nu al een fantastische prestatie!!

• 04 Mei 2009 - 21:00

Frans:

Ja, gemmie en henk, ik had jullie moeten waarschuwen voor 84-jarige vrouwtjes. In Griekenland kochten wij van zo'n ontwapenende dame vijgen, die 10 mtr verder zo van de boom vielen.In Ierland heeft zo'n leeftijdgenote ons eens overtuigd van de noodzaak om wandelstokken van haar te huren om naar een waterval te kunnen lopen. Na betaling hoorden we van haar: it's a pity, but there is no water in de waterfall. Hou het ook droog, ga zo door en bedenk dat ook 84-jarigen moeten leven.

• 05 Mei 2009 - 08:12

Anne-Mie Cairo:

Jopla
    Zo gaat die goed, zo gaat die beter ..... Bedankt voor de link voor de foto`s. Ik heb er toch een aantal met jullie op gevonden. Het lijkt allemaal zo van zelf te gaan? Kei relaxt.. chapeau! Hey Gemmie ik begin je hier nu wel te missen maar ik vind het enorm tof te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Tot over 56 dagen...

• 05 Mei 2009 - 11:36

Sjaak Berkvens:

Ja Gemmie en Henk dat kan gebeuren. Denk je als B-verpleegkundige over enige mensenkennis te beschikken maar dat valt dan toch weer vies tegen. Je laten naaien door een 84 jarige frans "dame". Dat moet niet prettig voelen denk ik zo. Maar ja heb je dat toch ook mooi mee gemaakt zullen we maar zeggen. Leuk om later nog eens te vertellen op verjaardagen en zo. Fijn dat jullie watervrij en, nog belangrijker, blessurevrij kunnen lopen. Ik lees wel wanneer jullie de grens overgaan. Grensverleggend bezig zijn heet zoiets volgens mij. Daar zijn jullie volop mee bezig. Ga zo door. Tot de volgende keer maar weer.
    Groetjes uit Someren.

• 05 Mei 2009 - 16:28

Nico:

Hallo Gemmie en Henk,

Respect wat jullie tot nu toe hebben klaar gespeeld en zoals ik al eerder heb geschreven: HET GAAT JULLIE LUKKEN.
    Geniet van alles wat je tegen komen ook 84 jarige vrouwtjes. Straks kun je er om lachen.

• 05 Mei 2009 - 17:14

Annemie:

Henk, begrijp ik het goed dat je Gemmie ingehaald hebt? Op de eerste foto was ze je nog ver vooruit!Of loop je er vlak achter, zodat je ze een "kontje"kunt geven als ze berg op moet?Chapeau! Ga nog maar even door met vorderingen maken. Ik kijk al weer uit naar het volgende stukje.
    Liefs Annemie en mart

• 05 Mei 2009 - 17:22

Lot:

Hallo Gemmie en Henk,
    En dan moet ik even slikken als ik lees hoe goed jullie het samen hebben en dat jullie het ervaren als de de mooiste tijd van jullie leven.
    Door jullie verhalen laat je ons ook een beetje meegenieten.
    Zo'n 84 jarige moet toch behoorlijk wat meegemaakt hebben om het lef te hebben pelgrims te naaien, maar zoals ik bij Frans lees gebeurt dit wel vaker door oude vrouwtjes. Zou Freud er een antwoord op hebben?
    Laiverds hou vol en blijf genieten.
    Liefs
    Lot