We hebben de Pyreneen gezien!!!! - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Henk Berk - WaarBenJij.nu We hebben de Pyreneen gezien!!!! - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Henk Berk - WaarBenJij.nu

We hebben de Pyreneen gezien!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

07 Mei 2009 | Frankrijk, Orthez

Na enkele dagen heel mooi weer, gisteren zelfs erg warm, gaan we nu weer wat mindere dagen tegemoet. We blijven goed lopen en hebben het voornemen om zondag in St. Pied de Port onze eerste echte rustdag te nemen. Het landschap is weer erg veranderd, de stormschade waar we eerder heel veel last van hadden, valt hier erg mee. Gisteren hebben we, heel in de verte de Pyreneen zien liggen, sneeuw op de toppen. Dit was voor ons allebei wel even slikken, je bent jaren bezig geweest met alle voorbereidingen, bent aan de reis begonnen, en nu staan we er vlak voor. Helemaal geweldig!!!
Elke keer als de mogelijkheid er is om op internet te gaan zijn we weer erg verheugd met al de reacties, geweldig thuisfront hebben we toch!
We hadden al eerder verteld dat we geregeld in refuges slapen, vandaag hebben we de mooiste tot nu toe, een torenkamer midden in het dorp, geweldig verzorgd met wasmachine en al. Dat wordt dus zweet van de laatste warme dagen wegwassen. Over 3 dagen staan we voor de spaanse grens en kan er het een en ander naar huis gestuurd worden zodat er wat plaats in onze rugzak komt voor extra water.
Tot de volgende keer.

• 07 Mei 2009 - 13:42

Kliniek2:

Wat een verhaal weer!! Heel veel succes in de Pyreneen en geniet ervan!! Groetjes kliniek 2

• 07 Mei 2009 - 14:28

Ries En Evelien:

Gemmie en Henk, jullie zijn top!
    Nu al de pyreneen in zicht, wat goed zeg!

Geniet met volle teugen, de tijd wandelt rap voorbij ;)

• 07 Mei 2009 - 16:32

Mart En Annemie:

Hoi Gem en Henk,

Met veel bewondering en jaloezie lezen we jullie laatste bericht. Het moet een geweldige uitdaging zijn om de Pyrineën te bedwingen. Hannibal had een heel leger aan waterdragers en naar men zegt een hele kudde olifanten bij zich om balast te dragen. Jullie dragen je eigen pukkel. Het zal een hele opluchting zijn wanneer een groot deel van de inhoud daarvan naar huis gestuurd kan worden.
    Succes en Vaya con dios!
    Mart en Annemie

• 07 Mei 2009 - 18:48

Lot :

Hallo Kanjers,
    De pyreneen, dat moet een fantastisch gevoel zijn, maar op eigen kracht er over heen dat is andere koek. Ik heb het gevoel dat jullie vleugeltjes hebben, zo vlug en met zoveel gemak schijnt het te gaan,
    Zorg dat je die vleugeltjes houdt, laat ze niet door je minnaar (zoals dat bij vliegende mieren gaat), afbijten want in de pyreneen zul je ze zeker nodig hebben.
    weer tot een volgend schrijven. liefs Lot

• 07 Mei 2009 - 19:51

Hanneke L.:

Beste Gemmie en Henk,
    Wat leuk om jullie voettocht te volgen via jullie berichten. En jullie lopen heel erg goed, petje af!! Hebben jullie ook de zee gezien? Die vond ik echt heel mooi daar in zuid-west Frankrijk. Je suis jaloux.
    Veel groeten vanuit Nijmegen

• 08 Mei 2009 - 08:42

Nikki:

Hey Henk en Gemmie!
    Wat leuk om iedere keer jullie verhalen te lezen! Geniet er nog van!
    Groetjes Nikki

• 08 Mei 2009 - 10:03

Hans Vermaat:

Hoi Gemmie en Henk,

het lijkt eeuwen geleden dat we samen vertrokken uit Vézelay. fijn om te lzen dat het jullie erg goed gaat.
    maken jullie nog een "ommetje"via Saint Palais om te overnachten bij de Franciscanen. Zeer de moeite waard.
    En dan over een paar dagen weer wennen aan het Spaanse regime!!
    Ik wens jullie mooi weer bij de oversteek van St Jean naar Roncesvalles.

Ultrea et susea!

Zier..

• 08 Mei 2009 - 15:40

Gerdy :

Lieve Gemmie en Henk,
    Wat lopen jullie goed? Ook ik benijd jullie! Het lijkt me fantastisch om zo samen onderweg te zijn. Blijf genieten, het is jullie gegund!
    Gerdy