Honden, hekken en een koekoek - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Henk Berk - WaarBenJij.nu Honden, hekken en een koekoek - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Henk Berk - WaarBenJij.nu

Honden, hekken en een koekoek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

08 Mei 2009 | Frankrijk, Parijs

Rond ieder frans huis staat een groot hek. En dat is maar goed ook want achter bijna ieder hek zitten een of meerdere honden en die blaffen naar alles wat beweegt. Soms is dat aandoenlijk maar vaak zijn het ook vervaarlijke beesten. Niet zelden heb ik met gevaar voor eigen leven dat van Gemmie moeten redden. En dan is er nog die koekoek die ons vanaf Vezelay vergezeld. Iedere dag laat hij zich horen. Gemmie denkt dat het niet dezelfde is maar ik ben er van overtuigd dat het dezelfe is die ons daarmee ook het geluk brengt wat we tot nu toe ervaren.
Morgen naar Ostabat en dan de laatste franse etappe naar St. Pied de Port. Daar blijven we een dag om wat zaken te regelen, maar ook om naar de "pelgrimskermis" te kijken. Want daar begint voor velen de reis naar Santiago.
Het doet ons elke keer weer goed om de berichten van het thuisfront te lezen, geweldig !!!
en voor de annonieme schrijfster; simoneeeeee, surkijeeeeee!!!!!!
Tot de volgende keer.

• 08 Mei 2009 - 14:46

Lot:

Niet ver van de rand van het bos stond het huis van de mier.
    De deur was open
    De kamer was verlaten
    Het bed was doorelkaar, de deken lag half op de grond
    De kast stond open, alle planken waren leeg.
    er hing één omgekruld briefje aan de muur , waarop stond:

De mier, dat ben ik

dat briefje had de mier vaak gelezen, soms wel tien keer op een dag, en telkens weer had hij zijn hoofd geschud van verbazing,ook al had hij het zelf geschreven en wist hij heel goed dat hij de mier was. De mier, dat ben ik dus...had hij telkens weer gedacht.Er was geen ander briefje, ook niet op de tafel of aan de deur. Geen briefje waarin stond dat hij weg ging en nooit meer terug kwam en dat ze hem niet moesten zoeken want hij zou onvindbaar zijn en als iemand hem per ongeluk toch vond zou hij meteen daarna weer weggaan en dan echt voor goed, zo voorgoed als nog mooit iemand was weggegaan.
    Er was ook geen ander briefje, onder het eerste briefje, waarin met haastige letters stond dat zelfs honderd potten honing (beukennotenhoning) niets uitmaakten en dat als ze hem niet geloofden hij daar niets aan kon doen, en ook geen klein briefje daar weer onder, waarin stond dat niemand ergens iets aan kon doen.
    De deur piepte telkens als de wind eertegen blies.
    Het was nog vroeg in de ochtend, aan het begin van de zomer. De zon kwam op en de lucht boven de bomen was rood en geel en lichtblauw.
    Aan de andere kant van het bos werd de lijster wakker en begon te zingen, en tussen het ruisen van de bomen door was soms, even, het kabbelen van de rivier te horen.
    De mier was weg...

Maar jullie komen toch wel weer terug ..????

• 08 Mei 2009 - 18:08

Aafke:

Kan me niet voorstellen hoe jullie je moeten voelen, maar de verhalen klinken geweldig!!!
    En wat zijn jullie al een heel eind zeg

en Henkie
    hahaha de redder in nood ach we kennen je niet anders....

• 08 Mei 2009 - 23:49

Nico:

Met plezier lees ik jullie reisverhalen. Henk kennende, kan hij een verhaal vertellen met veel enthousiasme.
    Kan goed zijn dat Gemmie Henk aan het redden is.
    In ieder geval succes met de verdere trip richting spanje.
    Hasta la proxima historia.

• 09 Mei 2009 - 05:49

Sandra:

Sjaloom broeder Henk!!
    Wat ben je toch een nobele ridder, had niet anders van je verwacht. Gisteren personeelsfeest van de Wissel gehad, heb het nog effe met sytse over je gehad (niets dan goeds uiteraard). Goed om te lezen dat het jullie goed gaat!
    May the force be with you!
    Groetjes
    Sandra