Frankrijk, vaarwel!!!!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Henk Berk - WaarBenJij.nu Frankrijk, vaarwel!!!!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Henk Berk - WaarBenJij.nu

Frankrijk, vaarwel!!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

10 Mei 2009 | Frankrijk, Parijs

We zijn er!!!. Vandaag de laatste etappe in frankrijk gehad. Gestart met wat donker weer en de ponsjo's maar gaandeweg de etappe klaarde het op. Vanaf gisteren zijn er 3 routes bij elkaar gekomen, en dat is te merken ook. De echte pellerains en de neppers, ( mensen die met een klein rugzakje lopen en door een auto begeleid worden), lopen met bosjes. Dit zorgde er giseren voor dat we 4 km extra moesten lopen voor een slaapplek. Het voordeel was dat we de eerste 4 km van de route van vandaag al gehad hadden, ieder nadeel heb zijn voordeel!!!
Vandaag dus aangekomen in St. Jean Pied de Port. Het is een echte kermis hier, allemaal winkeltjes en restaurants waar de pelgrim uitgekleed wordt. Figuurlijk dan. En dan is Henk moederdag ook nog vergeten, ik heb zelf mijn rugzak moeten dragen!!!
Het voelt voor ons als een mijlpaal, de laatste etappe in frankrijk zit erop. Morgen nemen we onze eerste echte rustdag, wat zaakjes regelen, ( terugsturen van zaken die we niet meer nodig hebben en ophalen van nieuwe spullen die opgestuurd zijn), met dank aan Maria!!!!
Dinsdag begint het grote avontuur door spanje, zal wennen zijn na de betrekkelijke rust die we in Frankrijk gehad hebben.
En dan nu het slechte nieuws;
Ik loop al meer als duizend km. met een stokje, ooit gevonden in Frankrijk, wat ik gebruik om geen dikke vingers te krijgen. Ik heb het laten liggen op een prachtige plek hoog in de bergen, gelukkig hebben we de stokjes van Stieneke en Huub nog.
Tot volgende keer.

  • 10 Mei 2009 - 15:34

    Maria:

    Lieve mensen,

    Jullie hebben die rustdag meer dan verdiend.Geen zorgen over de post want die moet er echt zijn.Ik hoop dat het spaanse woordenboekje jullie helpt om ook wat van de taal daar op te pikken. Wereldkanjers.
    Geniet van die kermis daar!!!

  • 10 Mei 2009 - 15:58

    Lot:

    Kanjers,
    Proficiat met het behalen van deze mijlpaal, ik doe het jullie niet na, al zou ik er wel graag bij willen zijn.
    't Moet jullie een trots gevoel geven om na ruim vijf weken al zover te zijn.
    Geniet van de kermis en denk erom neet te laat en neet te zaat!!!
    Een heerlijke dag morgen en daarna de pas er weer in.
    liefs Lot

  • 10 Mei 2009 - 17:24

    Annemie:

    Proficiat met het zo snel halen van Spanje!Wij zijn trots op jullie en jaloers op jullie ervaringen! Wie zou dit diep in zijn hart niet ook willen, maar het ook doen......
    Gemmie, heb je die stokjes nog wel nodig? Volgens mij hebben jullie vleugels gekregen!
    Rust morgen lekker uit en dan allez mer wir.
    Liefs
    Annemie en mart

  • 11 Mei 2009 - 08:49

    Marieke En Ellen:

    Ik heb het gevoel dat ik soms als vliegje mee ben op jullie tour!! Leuk hoe jullie situaties neerzetten. Veel succes nog verder, en henk... blijf van die Spaanse vlieg af!! neem deze maar mee naar pay-bays!! haha

  • 11 Mei 2009 - 08:51

    Marieke En Ellen:

    We zijn het wel eens dat we graag meer foto's willen zien!! Missen het koppie van Henk wel hier binnen het team.

  • 11 Mei 2009 - 09:19

    Maureen:

    Mooi te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben. Geniet van het grote avontuur in Spanje.

  • 11 Mei 2009 - 14:29

    Ria:

    ha jullie beidjes

    Wat geweldig dat jullie al zo ver zijn gekomen!
    Heel veel succes en plezier op de nog komende kilometers
    Geniet er van!

    groetjes uit k'lust

  • 11 Mei 2009 - 18:13

    Sjaak Berkvens:

    Hoi Gemmie en Henk,

    Té gek wat jullie presteren. Om jaloers op te worden. Eerst Belgie, toen Frankrijk en nu alweer Spanje. Het lijkt Overtoom wel. Weer een andere taal en een ander landschap waar jullie door mogen lopen. Hopenlijk beleven jullie net zoveel plezier in Spanje als de afgelopen tijd in Belgie en Frankrijk. Ik lees gelukkig niets over lichamelijke ongemakken. Ik neem aan dat die er dan ook niet zijn. De voorbereiding is dan toch perfect geweest.
    Dat Henk moederdag "vergat" en niet voor een dag jouw rugzakje heeft willen dragen is een minpuntje voor hem. Ik lees in een van de volgende berichtjes wel hoe hij dat goed gemaakt heeft.
    Henk bedenkt vast wel iets en Gemmie veel plezier ermee.
    Loop ze.
    Heel veel groetjes

  • 11 Mei 2009 - 20:47

    Nicht Hanneke:

    wauw, wat heb ik toch een enorm stoere tante en oom !
    wat jullie beleven staat in zo'n contrast met het leven hier. nou ja, laat ik maar zeggen mijn huidige leven ( sla net de studieboeken weer dicht).
    het is genieten om van, en over jullie te lezen....het is bijzonder,
    liefs nicht hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Een pelgrimage van Vezelay naar Santiago de Compostela. Ongeveer 1800 kilometer die we in 3 maanden willen lopen. Een uitdaging. S'morgens niet weten waar je s'avonds slaapt, niet weten of je onderweg iets te eten kunt kopen. Ontmoetingen, ontberingen en onthaasting.

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 67487

Voorgaande reizen:

01 April 2009 - 30 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: