viva espagna - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Henk Berk - WaarBenJij.nu viva espagna - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Henk Berk - WaarBenJij.nu

viva espagna

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

12 Mei 2009 | Spanje, Madrid

Waar Napoleon zijn legers over de Pyreneen stuurde zijn wij vandaag in zijn voetsporen getreden. Een erg zware maar ongelooflijk mooie dag. Gestegen van 160 meter naar 1450 meter en weer terug naar 900. Temperatuursverschillen, sneeuw, steile hellingen, we hebben het overleeft. De beloning voor zo´n dag is behalve geweldige uitzichten ook de wetenschap dat je samen "bergen kunt verzetten". Waar we in Frankrijk in een betrekkelijke rust hebben kunnen wandelen is het hier een bont gezelschap van nationaliteiten. Geloof het of niet, vannacht slapen we in een slaapzaal met nog 200 anderen. In Frankrijk sliepen we niet zelden alleen. Maar goed, wellicht wennen we hier nog aan.
Gisteren kennis gemaakt met een Koreaanse vrouw die bij ons op de kamer sliep. Volledig onvoorbereid vanuit Korea naar Frankrijk afgereist om hier te komen wandelen. Plakte haar tenen af met plakband en vroeg vervolgens welke kant ze de volgende dag op moest. Zo waste zij gisteravond om 19.00 uur nog haar enige (!) broek uit en was verbaasd dat die de andere dag om 07.00 uur niet droog zou zijn. Zij heeft derhalve een broek van Gemmie geleend..........maar ze is op het moment dat dit geschreven wordt nog niet binnen.
Kortom, het avontuur gaat verder.

• 12 Mei 2009 - 18:38

Neef Piet:

Hallo Samen,

Ollie site woor op de verjeurdig van Lins van ollie Joep onder de endacht gebroocht. Ik heb efkes een inhaalslag moete make mi leze. Mer de uurke ha ik dur geer vur uvver. Ut is krek wa neecht Hanneke al sjreef. Wa hebbe wij toch een stoere oom en tante. Wij wense ollie allebei nog hel veul suukses. Zit em op!!

Marlie en Piet

Op de Rossecker 10 is het nog steeds rustig. Nog een week of vier en dan sti dur mesjien nog wal unne naam bij ut ondersjrift. En as ut erre is dan huurre gellie de ok wal.

• 12 Mei 2009 - 19:07

Lot:

Wat nobel om je broek uit te lenen, hoop dat ze nog binnenkomt vandaag, maar als je zo onvoorbereid aan zo'n tocht begint..... is dat niet ietwat "onozel"
    (Bertolt Brecht heeft eens gezegd dat alleen wie honger heeft de hongerige te eten zal geven -de rijken voeden slechts elkaar.)
    Een nobel gebaar dus....

Een warme groet van mij. Lot

• 12 Mei 2009 - 20:11

Ger:

Ik dink sjreef zelf us wa,lift mestal mee op Maria zin verhalen.
    Kij sjon en ok wal un bietje spannend.Hoop allien vur Gemmie de ze die Koriaanse vrouw wal de goeie kant op hebben gewezen,en dan met 200 mensen op 1 zaal,als der mer niemand snurkt.
    Jullie zullen toch wel slapen na zonne zware tocht.
    Ik geniet van de mooie verhalen,jullie nog veel meer,groetjes.

• 13 Mei 2009 - 19:52

Sytze:

hallo daar jullie tweeen. Zo ben weer geheel bijgelezen. Wij zijn er nl even tussen uit geweest, naar st.tropez. zeevissen en mooie boten kijken. Welnu, welk een belevenissen hebben jullie al meegemaakt. We kennen de py neeen een beetje en weten welke temperatuurverschillen er zijn. Jozet en ik vinden het prachtig en sterk wat jullie allemaal doen. echter geen denken aan dat ook wij dit eens willen doen. Die oude dame die jullie ... heeft in france, ze heeft zich nu toch niet verkleed als koreaanse hoop ik.
    Lopen jullie ook wel eens door wat grotere steden of is het alleen maar door dorpjes en het bos.? afijn dat horen we nog wel. Nou henk en gemmy, jullie pent house staat nog als een huis. hoef je je geen zorgen over te maken. De economie hier is nog steeds een puinhoop ( zegt men). Geen enkele reden om veel kilometers per dag te vreten, dus, wandel op je gemak, geniet van het onbekende, het avontuur en je mede reizigers.
    de groeten van jozet, kids en sytze

• 14 Mei 2009 - 13:23

Annemie:

Welke broek was ut? Die van die foto die ik iedere keer te zien krijg? Zou nog jammer zijn, ben een beetje aan die broek gehecht geraakt!We laten jullie even een weekje in de steek, even naar Italie.
    Knuffel
    Annemie