Tapa´s en pellerino´s - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Henk Berk - WaarBenJij.nu Tapa´s en pellerino´s - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Henk Berk - WaarBenJij.nu

Tapa´s en pellerino´s

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

14 Mei 2009 | Spanje, Pamplona

Meteen voor sytse, dit is dus de grootste stad die we tegen gaan komen. We hebben vandaag besloten een korte etappe te maken om de stad te zien en te genieten van de tapa´s. Nu we er aan bezig zijn zeggen we allebei dat we de juiste keuze gemaakt hebben. Morgen halen we de achterstand wel weer in. We doen het vandaag als volgt: een glaasje wijn met wat lekkers, even slenteren, een glaasje wijn met wat lekkers, even slenteren, een glaasje wijn met wat lekkers....... en vul maar in.
Pamplona is normaal de stad waar ze stieren door de straten jagen, Henk wacht erop om zijn mannelijkheid te tonen. Na enkele glaasjes wijn zien we de stieren misschien wel vanzelf.
De grote slaapzalen beginnen te wennen, met oordopjes lukt dit redelijk. De stank echter houdt je zo niet buiten, zweetsokken, dagen ongewassen kleren en lijven, het hakt erin.
De koriaanse heeft het gered, ze heeft echter voor dat wij in konden grijpen mijn broek gewassen, gevolg, ik moest de volgende dag met een natte broek opstap. Zo zie je maar, liefdadigheid kan je de kop kosten, maar ze heeft ons uitgenodigd een keer in Korea te komen eten, voor wat hoort wat!
Adios.

  • 14 Mei 2009 - 15:54

    Sytze:

    geniet van jullie rustdag, van de wijn. Heeft henk een stier nodig om zijn mannelijkheid te tonen???
    Hoe ver zou het lopen zijn naar korea trouwens?
    ik krijg de indruk dat het daar de gewoonte is om met een natte broek aan te lopen.
    Waarom nu ineens zo'n drukke gelopen route? Steken mensen halverwege in of komen er verschillende routes samen. Zie je nog lui die je in het begin hebt ontmoet?
    groet
    sytze

  • 14 Mei 2009 - 16:08

    Lot:

    Eigenlijk, dacht ik zojuist, zittend op mijn gat op de oprit, met een aardappelmesje het onkruid weg halend tussen de spleetjes en kiertjes, eigenlijk, werk ik net zo hard als jullie. De hele middag heb ik zo schuifelend een groot stuk schoon gemaakt. Maar een hele middag op mijn gat schuifelend kom ik lang niet zo ver als jullie. er komen wel aardige mensen langs die een praatje maken, een oud vrouwtje in een scoot-mobiel, die me wel wilde helpen als ze beter ter been zou zijn, echt hoor, zei ze nog.Verder hoorde ze volgens mij meer op jouw afdeling thuis Gem, een beetje veel in de war, maar wel lief.
    Even om te laten weten hoe het ons aan de andere kant van de "wereld" vergaat en hoe onze dagen zo verlopen.
    Vanavond ga ik gezellig Kienkes verjaardag vieren, gisteren bij Kees en morgen bij Pieter. Ik vier me wat af.
    Ik hoop dat jullie lekkere wijntjes drinken en heerlijke tappa's eten, de innerlijke mens mag ook wel eens verwend worden.
    Wens jullie verder veel wandelgenot, en zo mogelijk rustige nachten.

    Liefs Lot

  • 14 Mei 2009 - 21:14

    Frans:

    Gemmie en Henk,
    Jullie zijn niet alleen keien van pelgrims, maar door jullie beeldende verhalen schrijven jullie geschiedenis en heb ik gevoel dat ik stukjes meegenomen wordt. Wel comfortabel achter mijn pc’tje natuurlijk. En soms ben ik dan wel blij dat ik niet alles hoef te ervaren. Een slaapzaal vol met meurende medemensen zou misschien iets teveel van het goede zijn. Na onze wandelingen in Zd Frankrijk zie ik Gemmie nu ook de hellingen van de Pyreneeën opstevenen. Geen wonder dat Henk op moederdag vergat om een extra rugzak te dragen. Het zal hem toch al niet meegevallen zijn om het tempo te volgen. Of onderschat ik je deze keer Henk? Hoe dan ook, ik bewonder jullie wandelprestatie en zeker ook jullie onwankelbare optimisme.
    Lieve groet,
    Frans

  • 15 Mei 2009 - 09:29

    Susan En Peter:

    Hoi Gem en Henk, Lang geleden dat we een berichtje achterlieten. Wat zijn jullie inmiddels ver gevorderd! het is fantastisch om jullie verhalen te lezen. We zijn blij het jullie zo goed gaat. In dit tempo moeten jullie nog te vroeg naar huis!?! Of gaat het in Pamplona alsnog mis, wanneer Henk overmoedig gaat worden? Maar het zal de drank wel zijn en de volgende ochtend om 7.00 uur in alle nuchterheid is het wat stiller aan de overkant van de tafel.
    We wensen jullie veel wandelplezier en plaats op het pad.

  • 15 Mei 2009 - 18:28

    Karen:

    Hey!
    Wat zijn jullie goed bezig en wat houden jullie het goed vol! Ik vind het knap maar ik geloof ook dat het echt de moeite waard is als ik jullie verhalen lees.
    En dan nog het grote nieuws van mijn kant. Ik ben moeder! We hebben een super maar dan ook echt super lief meiske gekregen. En ze is nóg knapper dan haar moeder haha! Ze heet Pleun en het gaat allemaal helemaal goed!
    Loop ze nog en zorg goed voor elkaar!
    groetjes karen

  • 15 Mei 2009 - 23:48

    Floor:

    ha geweldige ome henk en tante gemmie,
    Vaste prik om in mijn (nacht) dienst jullie belefenissen weer te lezen. (en de reacties van iedereen zijn ook leuk om te lezen). En ik moet ook zeggen dat ik kei trots ben om zo'n oom en tante te hebben!!
    Kunnen jullie trouwens geen oordopjes in he neus stoppen tegen de stank??
    liefs floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Een pelgrimage van Vezelay naar Santiago de Compostela. Ongeveer 1800 kilometer die we in 3 maanden willen lopen. Een uitdaging. S'morgens niet weten waar je s'avonds slaapt, niet weten of je onderweg iets te eten kunt kopen. Ontmoetingen, ontberingen en onthaasting.

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 67489

Voorgaande reizen:

01 April 2009 - 30 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: