Met de meute mee!!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Henk Berk - WaarBenJij.nu Met de meute mee!!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Henk Berk - WaarBenJij.nu

Met de meute mee!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

19 Mei 2009 | Spanje, Madrid

Het blijft ons goed gaan. We maken op dit moment gemiddeld 30 km per dag. De bergen worden minder hoog, al zitten er nog verraderlijke klimmetjes in en zeer moeilijke afdalingen. Met name de laatse zorgt voor lastige knieen. We zagen vandaag een man achteruit de afdaling doen, lijkt ook niet de goede oplossing, maar als hij er wel bij vaart, wie ben ik dan!!
Het eten wordt steeds "zuidelijker", gisteren hebben we varkensoren gegeten, en kleine slakjes, even niet nadenken, proeven en dan tot de ontdekking komen dat het heerlijk is. Met name de varkensoren is voor een Rooijakkers goed te eten, lijkt wat op de zwaarsjes van het spek van moeder!!
Het weer is uitstekend, we boffen, al heb ik eergisteren flink mijn kuiten verbrand, en om die reden vandaag in een legging gelopen, dat kan nu want ik ben flink gewicht verloren, menige griet van 30 zou jaloers op me zijn. Ook henk verliest gewicht op de goede plekken, hij gaat steeds meer richting getailleerde breinaald.
Gisteren hebben we 40 km gedaan, hier kreeg ik echter de rekening voor toen we op zoek waren naar een slaapplaats, ik zag een stoepje niet en duikelde vol voorover, gevolg beschadigde knie, en een blauwe kin, die nog meer naar voren steekt als normaal.
We zijn op dit moment in Santa Domingo de la Calzada, een stad waar 4 eeuwen geleden een jonge pelgrim met zijn ouders doorheen kwam. Jammergenoeg werd de pelgrim verlieft op een plaatselijke schone, maar was haar vader daar niet blij mee. De jongen werd gehangen, de ouders liepen door. Op de terugweg bleek echter dat de jongen, nog steeds hing, maar leefde. Hierop gingen de ouders naar de rechter en vertelden hun verhaal. De rechter zat op dat moment kip te eten en zei dat de jongen zo dood was als de kip op zijn bord. Hierop ging de kip op het bord weer leven. Vanaf dat moment zijn er in de plaatselijke kerk 2 levende kippen te zien, en dragen de rechters een kleine strop om hun nek om het verhaal niet te vergeten. Je maakt wat mee onderweg. Tot de volgende keer.

  • 19 Mei 2009 - 15:35

    Lot:

    Ik werk nog steeds keihard in de tuin, heerlijk en 't leuke ervan is dat hij er steeds mooier uit gaat zien. Het is trouwens ook een goede manier om wroetend in de aarde een beetje te mediteren en te filosoferen over het een en ander.
    Wat een prachtig verhaal over Santa Domingo de Calzada.
    Lieve mensen geniet maar ... drink met mate.
    Zittend achter mijn computer zie ik dat het buiten zachtjes is gaan regenen, mijn kruidentuintje is er erg blij mee.
    liefs
    Lot

  • 19 Mei 2009 - 18:33

    Nicht Hanneke:

    hier in leiden schijnt nog de zon, echt warm is het niet, tja de zeelucht. onze teun is zich aan het voorbereiden voor een optreden op het rooijakkersweekend. dus als jullie het redden...., dat schattige kind van mij zorgt voor een swingend weekend. maar goed jullie swingen al in de bergen ! genieten maar weer...of moet zuster hanneke nog even je kin komen verzorgen tante gem.
    liefs hanneke

  • 20 Mei 2009 - 07:21

    Margriet Uit Gouda:

    Lieve Gemmie en Henk, Eindelijk een berichtje van mij, was julle mailadres kwijt, maar ik heb dan nu toch met terugwerkende kracht jllie berichtjes gelezen. Wat een reis en wat een ervaring. Het lijkt me zo heerlijk om de hele dag buiten te zijn en steeds zo'n wisselend landschap en gezelschap te hebben.
    Ik geniet erg van het seizoen hier en wandel veel in de wijde omgeving, niet hele dagen zoals jullie, maar toch geniet ik er erg van. Ik wens jullie veel mooie ontmoetingen toe. Met liefs, Margriet

  • 21 Mei 2009 - 11:56

    Sjaak Berkvens:

    Hallo Gemmie en Henk
    Het is al weer enkele berichtjes geleden dat ik een reactie plaatste. Dat wil niet zeggen dat ik jullie verhalen niet lees. Vrijwel elke dag kijk ik of er weer nieuws van jullie is. Fijn om zo op de hoogte te blijven van jullie ervaringen. Ja Gemmie met vallen en opstaan groot worden is de uitdrukking. Was je vroeger maar meer gevallen dan was dat nu niet meer nodig geweest.
    Dan wel niet groot qua lengte maar des te groter qua daden. Je mag trots op je zelf zijn en dat geldt natuurlijk ook voor Henk.
    Mooi verhaal over de jonge pelgrim. Zo steken wij ook nog wat op van jullie avontuur.
    Gemmie en Henk ga zo door.


  • 21 Mei 2009 - 14:03

    Sytze :

    leuk , die verhalen. Bij ons lopen ongeveer 10000 kippen, zou dat ook een betekenis hebben?
    Wat lopen jullie veel km per dag!!!!! jullie weten dat beter dan ik, maar het lijkt me dat je jezelf behoorlijk uitput. Of is het noodzaak? kan ik me nauwlijks voorstellen. Men zegt ook dat dalen lastiger is dan klimmen, dus pas goed op jezelf.Met de meute mee, bedoel je dat er honderden lopen?
    ik ga straks even kijken op google waar jullie precies ziten.
    Myrna wil graag nog een gebreide trui. Gemmy mocht je je tijdens het lopen vervelen, 1 naald heb je dus al. ( maat 158). er zijn vast wel schapen voor de wol.
    met alle respect groet ik jullie en tot de volgende keer
    sytze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Een pelgrimage van Vezelay naar Santiago de Compostela. Ongeveer 1800 kilometer die we in 3 maanden willen lopen. Een uitdaging. S'morgens niet weten waar je s'avonds slaapt, niet weten of je onderweg iets te eten kunt kopen. Ontmoetingen, ontberingen en onthaasting.

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 67488

Voorgaande reizen:

01 April 2009 - 30 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: