29 mei - 1 juni - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Henk Berk - WaarBenJij.nu 29 mei - 1 juni - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Henk Berk - WaarBenJij.nu

29 mei - 1 juni

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henk

01 Juni 2009 | Spanje, Villar de Mazarife

Zaterdag met het vliegtuig naar Santiago, we huurden een Peugot 206 en vertrokken van daar uit naar Leon. Vier uur en slechts één omleiding later stonden we aan de voet van een kolossaal hotel aan de centrale, iedereen bekende Rio de Leon. Mijn ouders waren er ook...
Allebei graatmager, een verfijnde bruine teint en een dikke lach op het gezicht. Vreemd genoeg werd er niet gehuild toen ze ons zagen, wat ons alledrie eerlijk gezegd een beetje tegenviel. Natuurlijk zijn we ons eerst gaan bezatten (een hobby waar mijn ouders blijkbaar inmiddels een beroep van gemaakt hebben) in de binnenstad. Overal kwamen we zogenaamde Pellegrino´s tegen, te herkennen aan hun bruine koppen en vermoeid ogende looppas. Mijn ouders moesten ze allemaal begroeten en stelden ons voor aan deze Duitsers, Belgen, Canadeze en Zweden.
´s Avonds in het hotel sliepen Marieke, Sara en ik op een kamer. Mijn ouders hadden een kamertje voor zichzelf, want dat hadden ze ondertussen ook wel verdiend. Zondag hadden we een rustdag, maar maandag begon het: een ronde meelopen in de Tour de Santiago. Op enkele dreigende wolken na waren het weer en de sfeer fantastisch. Huppelend liepen we het 24 kilometer lange stuk. Vrolijk en fris zijn we nog steeds nu we aan de eerste bieren en witte wijnen zitten.
Morgen laten we onze ouders tevreden en met een gerust hart achter. Die twee gaan het met twee vingers in hun neus (en één in hun ...) redden. En dan zijn ze binnen de korste keren weer terug in Weert om de draad van hun normale leven weer op te pakken.

  • 01 Juni 2009 - 19:31

    Nicht Hanneke:

    lieve oom en tante,
    wat een genot met de kinderen en o, zo leuk dat hun een stukje geschreven hebben. dat jullie niet in tranen uitgebarsten zijn valt me eigenlijk ook een beetje tegen hoor. toen ik las dat ze kwamen was ik eerlijk gezegd al wat onroerd.
    nu aan de laatste etappes en over een maandje weer van de zon in nederland genieten die volop scheen afgelopen dagen, het was paradijslijk weer hier.
    geniet weer met z'n 2-en,
    liefs nicht hanneke

  • 01 Juni 2009 - 19:31

    Maria En Ger:

    Simon, Sara en Marieke,

    Ook op jullie zijn we trots, echt het grut van die twee. Het lijkt me heel speciaal om zo een beetje mee te ervaren wat jullie ouders mee maken.
    Het voorstellen aan de andere pelgrims ging waarschijnlijk al in het spaans. Wij zullen zeker op en van onze vakanties gebruik gaan maken van die (talen)kennis.

    Knuffel ze ook even van ons.
    Gr Ger en Maria

  • 01 Juni 2009 - 21:21

    Lot:

    Lieverds,

    Terug thuis in mijn eigen huisje voelt het weer goed. Het Pinksterweekend was goed, mooi en prachtig weer en natuurlijk hebben we jullie zeer gemist als wandelmaatjes, maaltijdbereiders, al moet ik zeggen dat Arnoud het zeer zeer goed gedaan heeft als vegetarische kok !!!, als kaarter en natuurlijk jullie grappen daar ontbrak het aan.......
    Maar, nu weten we ook duidelijk wat we zonder jullie zo missen!!
    Haal nog een keer diep adem en geniet volop van het laatste stuk

    een klein gedichtje van elisabeth voor onderweg.

    Die eerste rededele wat mens leer
    vóór drie jaar oud is lewenslank genoeg
    om die akuutste nood te formuleer
    soos: ek het honger...hou van jou...is moeg.

  • 02 Juni 2009 - 13:44

    Nicht Lonneke:

    Dat hebben jullie mooi geschreven, Sara en Simon. Op het Rooijakkers-weekend wil ik er meer van horen.

    Ik lees de verslagjes altijd met veel plezier en ben dan ook wel een beetje jaloers op jullie tijdelijke leventje.

  • 02 Juni 2009 - 22:21

    Marieke:

    De nep-pelegrino's zijn weer veilig thuis en we hebben eem bon camino gehad.
    Dikke zoen!

  • 03 Juni 2009 - 02:11

    Floor:

    ha tante gemmie en ome henk,
    Ik heb weer mijn eerste nachtdienstje na een heerlijke vakantie in italie. Baalde ervan dat het vroeg in mijn dienst zo druk was dat ik jullie verhalen nog niet kon gaan lezen. Maar ik ben weer helemaal bij, jullie gaan kei goed, alleen jammer dat jullie het rooijakkersweekend niet gaan halen, hahaha.
    Maar ik zal van sara, simon en marieke wel wat live verhalen horen.
    liefs floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Een pelgrimage van Vezelay naar Santiago de Compostela. Ongeveer 1800 kilometer die we in 3 maanden willen lopen. Een uitdaging. S'morgens niet weten waar je s'avonds slaapt, niet weten of je onderweg iets te eten kunt kopen. Ontmoetingen, ontberingen en onthaasting.

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 67492

Voorgaande reizen:

01 April 2009 - 30 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: